Har du af en eller anden årsag "lånt" dit kørekort til Politiet, kan Klaabys køreskole hjælpe dig med at generhverve det. Dette kan ske af forskellige årsager, såsom overskridelse af hastighedsgrænser, kørsel under påvirkning, eller andre trafikforseelser, der kræver, at dit kørekort inddrages midlertidigt af politiet. Generhvervelse af kørekortet indebærer en række trin og krav, som jeg kan guide dig igennem for at sikre, at du får dit kørekort tilbage så hurtigt som muligt.

Hvis du mister dit kørekort inden for de første 3 år, kræver loven særlig køreundervisning. Dette indebærer typisk 8 lektioner i teori og 8 lektioner i kørsel på vej. Denne ekstra undervisning er designet til at sikre, at du har de nødvendige færdigheder og viden til at køre sikkert på vejene.

Hvis dit kørekort blev inddraget på grund af alkoholrelaterede lovovertrædelser, som f.eks. kørsel under påvirkning, kræves et ANT-bevis (Alkohol og Trafik). Dette bevis skal tages hos Region Syd og
er en obligatorisk del af processen med at genopnå dit kørekort efter en alkoholrelateret overtrædelse.

Hvis dit kørekort blev inddraget på grund af hastighedsovertrædelser, er der ikke noget krav om særlig undervisningstid. Du kan dog stadig drage fordel af rådgivning og vejledning for at undgå gentagelse af lignende overtrædelser i fremtiden.

Du er altid velkommen til at kontakte mig for yderligere oplysninger eller for at diskutere din situation nærmere.
Kontrollerende køreprøve og generhvervelse